Snažna pumpa za sva ulja i masti manje gustine do NLGI #00
Tehničke karakteristike | MRG-3232-510XB |
Kontrola | Sopstveni PLC |
Radni pritisak | 20 [bar] |
Max. pritisak | 35 [bar] |
Interval pauze izmđu podmazivanja | 0-999 [min] |
Interval podmazivanja | 0-200 [sec] |
Kapacitet | 200-300 [ml/min] |
Mogućnost filtriranja | 100μ |
Zapremina rezervoara pumpe | 3000 [ml] |
Viskozitet NLGI | 30-0-00# |
Težina | 3 [kg] |
Napon napajanja | 220 V, 50 Hz |
Snaga motora pumpe | 25 [W] |
Aplikacije | Volumetric PDI |
Priključak cevi M10x1 | 6/4 [mm] |
Dimenzije proizvoda | 235x222x153 [mm] |
Automatske električne pumpe za podmazivanje se koriste u sistemima centralnog podmazivanja za snabdevanje instalacije uljima i mašću pod odgovarajućim pritiskom. Mogu biti samostalne u radu, sa sopstvenim kontrolerom, ili zavisne u radu, povezane na spoljni PLC. Radni pritisak stvara zupčasta pumpa gonjena elektro motorom. O centralnom podmazivanju više možete videti na Automatski sistemi za podmazivanje
Model MRG-3232-510XB je sofisticirani model sa programabilnim kontrolerom.
Za razliku od MR tipova pumpi, MRG pumpe poseduju jači motor pogona i veću zupčastu pumpu.
Namenjen je za instalacije podmazivanja koje upotrebljavaju maziva u rasponu NLGI 0-00. Ta vrednost NLGI odgovara mazivima viskoziteta retkih ulja, preko najgušćih ulja, pa sve do ređih masti.
Više o tome možete videti u članku o NLGI
Poseduje elektromotornu zupčastu pumpu snage 25W. Poseduje manometar za očitavanje pritiska u instalaciji. Kontroler se lako programira tako da uvek imate optimalno i racionalno podmazivanje mašine. Upotrebljava se na širokom spektru mašina, automatima, na procesnoj opremi, industriji hrane, agromašinama, transportnim mašinama, opremi za logistiku i slično. Radni pritisak MRG pumpi je 20 bara, a maksimalni može doseći i do 35 bara.. Rezervoar je od plastične mase otporne na ulja i velike zapremine, što Vas oslobađa čestih dosipanja ulja. Pumpa je opremljena zvučnim alarmom, koji vas obaveštava kada je ulje u posudi na minimumu.




Podešavanje rada na kontrolnom panelu
Vreme pumpanja maziva se postavlja na desnoj strani kontrolnog panela, tipkom GORE (produžavanje vremena) i tipkom DOLE (skraćuje vrijeme).
Moguće je podesiti do 200 sekundi, sa preciznošću od 1 sekunde.
Vreme pauze se postavlja na levoj strani kontrolnog panela tipkom GORE (produžavanje vremena) i tipkom DOLE (skraćenje vremena) . Moguće je podesiti do 999 minuta, sa preciznošću od 0,1 minuta. Prilikom podešavanja vremena, broj otkucaja je 1 ako pritisnete
dugme jednom. Broj otkucaja se može ubrzati ako držite pritisnuto
dugme. Sva podešavanja će stupiti na snagu odmah nakon podešavanja
završeno ili nakon što se pritisne dugme MAN.
EPR i ERO Alarmi
Kada pumpa za ulje pokaže EPR alarm, to pokazuje da je pritisak u instalaciji nedovoljan. Ako je pritisak normalan, pritisnite Man dugme za uklanjanje alarma.
Kada pumpa za ulje pokaže ERO alarm, količina ulja u rezervoaru je nedovoljna, a alarm će se automatski eliminisati nakon
dopunjavanja maziva.
Pritisak na tipku MAN služi za manuelno pokretanje pumpe i testiranje instalacije.
(kako bi se specifičan plan podmazivanja prilagodio na svim mazajućim mestima)
Ostale komponente sistema automatskog podmazivanja
Tipični sistem se sastoji od regulatora / tajmera, pumpe sa rezervoarom , dovodnog voda-sistema creva, ubrizgivača -odmernih ventila, razdelnika i konektora .
- Kontroler / Tajmer – aktivira sistem za distribuciju podmazivanja, može se povezati sa PLC sistemom mašine, ili imati sopstveni PLC.
- Pumpa sa rezervoarom – skladišti i pumpa mazivo u sistem
- Linija za napajanje – linija koja povezuje pumpu s dozirnim ventilima ili mlaznicama. Kroz liniju se pumpa mazivo. Sastoji se od razdelnika, konektora, i creva
- Dozirni ventili / ubrizgivači – komponenta koja meri / ubrizgava mazivo na mesta primene.
- Vodovi za dovod – linija koja spaja dozirne ventile ili brizgaljke sa mestima primene. Kroz vod se pumpa mazivo. Sastoji se od konektora, i creva
Povezivanje instalacije centralnog podmazivanja
Vrsta pokretnih objekata |
Formula |
Primer (za K=1) |
|
Kuglični ležaj Valjkasti ležaj Cilindrični ležaj |
![]() ![]() |
Zapremina ulja Q=0,04K prečnik ležaja x količina ulja (ml/h) | Pretpostavimo da postoji kuglični ležaj, prečnik ležaja je 80 mm, svaki sat potrebna zapremina ulja Q=0,04 x 8 x 1=0,32 ml/h |
Klizni ležaj |
![]() ![]() |
Zapremina ulja Q=0,023K x prečnik ležaja x dužina kontakta (ml/h) | Pretpostavimo da postoji klizni ležaj, prečnik ležaja je 80 mm, dužina kontakta je 100 mm, svakog sata potrebna zapremina ulja Q=0,023 x 8 x 10=1,84 ml/h |
Glatka klizna staza |
![]() ![]() |
Horizontalno: zapremina ulja Q=0,0017 x dužina bloka x širina bloka (ml/h) Vertikalno: zapremina Q=0,006 x dužina bloka x širina bloka (ml/h) | Pretpostavimo da postoji glatka klizna staza vertikalno postavljena, dužina bloka je 100 mm, širina 40 mm, svaki sat potrebno ulje zapremina Q=0,006 x 10 x 4=0,24 ml/h |
Cilindrično bočno kotrljanje |
![]() ![]() |
Zapremina ulja Q=0,023K x prečnik ležaja x dužina kontakta (ml/h) | Pretpostavimo da postoji valjak cilindar, prečnika 80mm, dužine 100mm, svaki sat potrebna zapremina ulja Q=0,023 x 8 x 10=1,84ml/h |
Gusenica sa kugličnim ležajevima |
![]() ![]() |
Zapremina ulja Q=0,012k x dužina bloka x širina bloka (ml/h) | Pretpostavimo da postoji linearna klizna staza, dužina bloka je 80 mm, kvalitet blokova je 2, svaki sat potrebna zapremina ulja Q=0,012 x 8 x 2=0,19 ml/h |
Bregasto kotrljanje |
![]() ![]() |
Volumen ulja Q=0,013k x perimetar x širina (ml/h) | Pretpostavimo da postoji breg, obod je 200 mm, širina 20 mm, svaki sat potrebna zapremina ulja Q=0,013 x 20 x 2=0,52 ml/h |
Zupčasti sklop |
![]() ![]() |
Zapremina ulja Q=0,046k x prečnik kruga x širina zupčanika (ml/h) | Pretpostavimo da postoji zupčanik, prečnik kruga je 80 mm, širina zupčanika je 20 mm, na svakih sat vremena potrebna zapremina ulja Q=0,046 x 8 x 2=0,74ml/h |
Lanac |
![]() ![]() |
Zapremina ulja Q=0,008k x dužina lanca x širina (ml/h) | Pretpostavimo da postoji lanac, dužine 300 mm, širine članka 8 mm, svaki sat potrebna zapremina ulja Q=0,008 x 30 x 0,8=0,19 ml/h |
Dozirni ventili u funkciji-Ulje nižeg viskoziteta NLGI 30-#0
Dozirni ventili u funkciji-Ulje višeg viskoziteta NLGI #00
Povezivanje pumpe na elektro instalaciju
Povezivanje pumpi za centralno podmazivanje na napajanje, se razlikuje u zavisnosti od modela. Najviše u upotrebi su modeli sa samostalnim kontrolerom, i njih spajate na mrežni napon 220V na sledeći način:
- Ground Wire- Uzemljenje
- Null Line- N Nula
- Firing Line- L1 Faza
- No need to connect- Ne spajati
- i 6. Izvod za kontrolu alarma (PC)
Podešavanje pritiska u instalaciji
Pumpa MR tipa je standardno podešena na radni pritisak od 19,6bar. Ukoliko želite da promenite radni pritisak u instalaciji, potrebno je da demontirate posudu za ulje, i podesite ventil (na slici-plavi) koji služi za regulaciju pritiska (smer: levo-niži pritisak, desno-viši pritisak).
Kod modela MRG, podešavanje pritiska se vrši na regulatoru, koji se nalazi na poklopcu pumpe.


Modifikacije: Instalacija sa, ili bez pritiska
Kao što smo napomenuli, zadatak automatske pumpe je da u određenim ciklusima pumpa ulje iz rezervoara u instalaciju za podmazivanje. Instalacije volumetrijskog tipa zahtevaju da u instalaciji uvek postoji određeni pritisak.
Pumpe su snabdevene senzorom pritiska, koji pali alarm i obaveštava korisnika da je sistem ostao bez ulja. Često je alarm spojen sa PLC-om mašine, i može se desiti zaustavljanje svih procesa. To obezbeđenje je dobro, i omogućava sigurnu upotrebu opreme. Nakon otklanjanja kvara, pumpa se mora resetovati kako bi nastavila funkciju.
Međutim, kod otvorenih (i prigušenih) sistema instalacije, kada instalacija ostane bez pritiska, pojava alarma će zahtevati ponovno resetovanje pumpe, svaki put kada se to desi (prilikom svakog ciklusa). To u mnogome remeti automatizaciju procesa podmazivanja, pa je potrebno uraditi izmene na samoj pumpi.
Kod modela pumpe MR i MRG, potrebno je izvršiti prevezivanje senzora pritiska sa kratkospojnikom (primer na slici desno) .
Time ste eliminisali pojavu alarma ukoliko je pritisak u instalaciji niži od dozvoljenog, i morate naći način da kontrolišete tok podmazivanja (stalna kontrola ulja na mazajućim mestima).
Alarm koji obaveštava da je ulje u rezervoaru na minimumu, i dalje je u funkciji.



