Snažna pumpa za sva ulja i masti manje gustine do NLGI #00
Tehničke karakteristike | MRG-3232-510XB |
---|---|
Kontrola | Sopstveni PLC |
Radni pritisak | 20 [bar] |
Max. pritisak | 35 [bar] |
Interval pauze između podmazivanja | 0-999 [min] |
Interval podmazivanja | 0-200 [sec] |
Kapacitet | 200-300 [ml/min] |
Mogućnost filtriranja | 100μ |
Zapremina rezervoara pumpe | 5000 [ml] |
Viskozitet NLGI | 30-0-00# |
Težina | 5 [kg] |
Napon napajanja | 220 V |
Snaga motora pumpe | 25 [W] |
Aplikacije | Volumetric PDI |
Priključak cevi M10x1 | 6/4 [mm] |
Dimenzije proizvoda | 288.5x265.2x175 [mm] |
Automatske električne pumpe za podmazivanje se koriste u sistemima centralnog podmazivanja za snabdevanje instalacije uljima i mašću pod odgovarajućim pritiskom. Mogu biti samostalne u radu, sa sopstvenim kontrolerom, ili zavisne u radu, povezane na spoljni PLC. Radni pritisak stvara zupčasta pumpa gonjena elektro motorom. O centralnom podmazivanju više možete videti na Automatski sistemi za podmazivanje
Model MRG-3232-510XB je sofisticirani model sa programabilnim kontrolerom.
Za razliku od MR tipova pumpi, MRG pumpe poseduju jači motor pogona i veću zupčastu pumpu.
Namenjen je za instalacije podmazivanja koje upotrebljavaju maziva u rasponu NLGI 0-00. Ta vrednost NLGI odgovara mazivima viskoziteta retkih ulja, preko najgušćih ulja, pa sve do ređih masti.
Više o tome možete videti u članku o NLGI
Poseduje elektromotornu zupčastu pumpu snage 25W. Poseduje manometar za očitavanje pritiska u instalaciji. Kontroler se lako programira tako da uvek imate optimalno i racionalno podmazivanje mašine. Upotrebljava se na širokom spektru mašina, automatima, na procesnoj opremi, industriji hrane, agromašinama, transportnim mašinama, opremi za logistiku i slično. Radni pritisak MRG pumpi je 20 bara, a maksimalni može doseći i do 35 bara.. Rezervoar je od plastične mase otporne na ulja i velike zapremine, što Vas oslobađa čestih dosipanja ulja. Pumpa je opremljena zvučnim alarmom, koji vas obaveštava kada je ulje u posudi na minimumu.
Podešavanje rada na kontrolnom panelu
Vreme pumpanja maziva se postavlja tako što pritisnete i držite taster SET, otpustite je kad brojevi zatrepere, a onda na tasteru GORE (produžavate vreme) i tasteru DOLE (skraćujete vreme).
Moguće je podesiti od 1 do 999 sekundi, sa preciznošću od 1 sekunde.
Vreme pauze se postavlja tako što pritisnete i držite taster SET dok brojevi na drugom displeju ne zatrepere, a onda na tasteru GORE (produžavate vreme) i tasteru DOLE (skraćujete vreme) pritisnete da postavite cifru jedinice. Pritisnite dugme SET ▲ ▼SET na dve sekunde, vreme intervala se može pomerati između minuta i sekunde (1~999 minuta ili 1~999 sekundi).
Za ponovno podmazivanje i uklanjanje alarma, pritisnite i držite taster RST.
Nakon uključivanja na napon, sistem ulazi u stanje napajanja uljem i ulazi u ciklus . Kada je mazivo dovedeno, levo zeleno svetlo je uključeno LUB, a desno INT crveno svetlo kada je sistem u mirovanju.
EPR i ERO Alarmi
Kada pumpa za ulje pokaže EPR alarm, to pokazuje da je pritisak u instalaciji nedovoljan. Ako je pritisak normalan, pritisnite RST dugme za uklanjanje alarma.
Kada pumpa za ulje pokaže ERO alarm, količina ulja u rezervoaru je nedovoljna, a alarm će se automatski eliminisati nakon
dopunjavanja maziva.
Povezivanje instalacije centralnog podmazivanja
Kako konfigurisati centralni sistem za podmazivanje?
Postoje više načina organizacije automatskog podmazivanja. Sa priloženim komponentama, u zavisnosti od opreme koja se podmazuje, najčešće se upotrebljavaju sledeći sistemi (pogledaj šeme instalacija):
–Volumetrijski sistem.
Podrazumeva da se dozirnim ventilima, sa tačno odmerenom količinom ulja po ciklusu, podmazuje svako mazajuće mesto posebno. Sistem je tačan, štedljiv, i može uključivati dosta mazajućih tačaka, bez uticaja njihove daljine na podmazivanje.
–Prigušni sistem.
Sistem za manje aplikacije, gde se regulacijom protoka ulja u svaku granu podmazivanja, balansira količina ulja u zavisnosti od udaljenosti mazajućeg mesta od razvodnika. Time se podesi da za određeno vreme, dva mazajuća mesta na različitim daljinama prime približno isto mazajućeg sredstva. Zbog podešavanja protoka svakog mesta, upotrebljava se za podmazivanje uređaja sa manje mazajućih tačaka.
–Sistem za podmazivanje mazajućih mesta bez pritiska.
Idealan je za upotrebu na mestima gde je nemoguće obezbediti pritisak u mazajućem mestu. Upotrebljava se za podmazivanje zupčanika, zupčastih letvi, lanaca, slobodnih kliznih površina, i slično, kapanjem, četkicom ili na drugi način. Dosta je rasprostranjen. Podešava se jednostavno, dužinom intervala pumpanja pumpe (prvo se napuni instalacija mazajućim sredstvom), ne dozvoljava vraćanje ulja, i sistem sve do razvodnika drži pod pritiskom. Za razliku od volumetrijskog sistema troši nešto više ulja. Upotrebljava se i za sisteme podmazivanja sa mašću (pritisak do 100 bara i za NLGI2)
Tipični sistem centralnog podmazivanja, sastoji se od kontrolera / tajmera, pumpe sa rezervoarom , dovodnog voda-sistema creva ili cevi , dozatora -dozirnih ventila, i razdelnika i konektora .
- Kontroler / Tajmer – aktivira sistem za distribuciju podmazivanja, može se povezati sa PLC sistemom mašine, ili imati sopstveni PLC.
- Pumpa sa rezervoarom – Ubrizgava pod pritiskom mazivo u instalaciju. Može biti električna, pneumatska, ili ručna. Može biti sa, ili bez kontrolera
- Linija za napajanje – linija koja povezuje pumpu s dozirnim ventilima ili mlaznicama. Kroz liniju se pumpa mazivo. Creva mogu biti od Polyamida, aluminijuma, ili bakra)
- Konektori i razdelnici. Služe za grananje i spajanje creva sa ostalim elementima.
- Dozirni ventili / distributeri – komponenta koja meri i ubrizgava mazivo na mesta primene.
- Vodovi za dovod – linija koja spaja dozirne ventile ili brizgaljke sa mestima primene. Kroz vod se pumpa mazivo. Sastoji se od konektora, i creva (Polyamid, aluminijum, ili bakar)
Vrsta pokretnih objekata |
Formula |
Primer (za K=1) |
|
Kuglični ležaj Valjkasti ležaj Cilindrični ležaj |
Zapremina ulja Q=0,04K prečnik ležaja x količina ulja (ml/h) | Pretpostavimo da postoji kuglični ležaj, prečnik ležaja je 80 mm, svaki sat potrebna zapremina ulja Q=0,04 x 8 x 1=0,32 ml/h | |
Klizni ležaj |
Zapremina ulja Q=0,023K x prečnik ležaja x dužina kontakta (ml/h) | Pretpostavimo da postoji klizni ležaj, prečnik ležaja je 80 mm, dužina kontakta je 100 mm, svakog sata potrebna zapremina ulja Q=0,023 x 8 x 10=1,84 ml/h | |
Glatka klizna staza |
Horizontalno: zapremina ulja Q=0,0017 x dužina bloka x širina bloka (ml/h) Vertikalno: zapremina Q=0,006 x dužina bloka x širina bloka (ml/h) | Pretpostavimo da postoji glatka klizna staza vertikalno postavljena, dužina bloka je 100 mm, širina 40 mm, svaki sat potrebno ulje zapremina Q=0,006 x 10 x 4=0,24 ml/h | |
Cilindrično bočno kotrljanje |
Zapremina ulja Q=0,023K x prečnik ležaja x dužina kontakta (ml/h) | Pretpostavimo da postoji valjak cilindar, prečnika 80mm, dužine 100mm, svaki sat potrebna zapremina ulja Q=0,023 x 8 x 10=1,84ml/h | |
Gusenica sa kugličnim ležajevima |
Zapremina ulja Q=0,012k x dužina bloka x širina bloka (ml/h) | Pretpostavimo da postoji linearna klizna staza, dužina bloka je 80 mm, kvalitet blokova je 2, svaki sat potrebna zapremina ulja Q=0,012 x 8 x 2=0,19 ml/h | |
Bregasto kotrljanje |
Volumen ulja Q=0,013k x perimetar x širina (ml/h) | Pretpostavimo da postoji breg, obod je 200 mm, širina 20 mm, svaki sat potrebna zapremina ulja Q=0,013 x 20 x 2=0,52 ml/h | |
Zupčasti sklop |
Zapremina ulja Q=0,046k x prečnik kruga x širina zupčanika (ml/h) | Pretpostavimo da postoji zupčanik, prečnik kruga je 80 mm, širina zupčanika je 20 mm, na svakih sat vremena potrebna zapremina ulja Q=0,046 x 8 x 2=0,74ml/h | |
Lanac |
Zapremina ulja Q=0,008k x dužina lanca x širina (ml/h) | Pretpostavimo da postoji lanac, dužine 300 mm, širine članka 8 mm, svaki sat potrebna zapremina ulja Q=0,008 x 30 x 0,8=0,19 ml/h |
Dozirni ventili u funkciji-Ulje nižeg viskoziteta NLGI 30-#0
Dozirni ventili u funkciji-Ulje višeg viskoziteta NLGI #00
Povezivanje pumpe na elektro instalaciju
Povezivanje pumpi za centralno podmazivanje na napajanje, se razlikuje u zavisnosti od modela. Najviše u upotrebi su modeli sa samostalnim kontrolerom, i njih spajate na mrežni napon 220V na sledeći način:
- Ground Wire- Uzemljenje
- Null Line- N Nula
- Firing Line- L1 Faza
- No need to connect- Ne spajati
- i 6. Izvod za kontrolu alarma (PC)
Podešavanje pritiska u instalaciji
Pumpa MR tipa je standardno podešena na radni pritisak od 19,6bar. Ukoliko želite da promenite radni pritisak u instalaciji, potrebno je da demontirate posudu za ulje, i podesite ventil (na slici-plavi) koji služi za regulaciju pritiska (smer: levo-niži pritisak, desno-viši pritisak).
Kod modela MRG, podešavanje pritiska se vrši na regulatoru, koji se nalazi na poklopcu pumpe.
Modifikacije: Instalacija sa, ili bez pritiska
Kao što smo napomenuli, zadatak automatske pumpe je da u određenim ciklusima pumpa ulje iz rezervoara u instalaciju za podmazivanje. Instalacije volumetrijskog tipa zahtevaju da u instalaciji uvek postoji određeni pritisak.
Pumpe su snabdevene senzorom pritiska, koji pali alarm i obaveštava korisnika da je sistem ostao bez ulja. Često je alarm spojen sa PLC-om mašine, i može se desiti zaustavljanje svih procesa. To obezbeđenje je dobro, i omogućava sigurnu upotrebu opreme. Nakon otklanjanja kvara, pumpa se mora resetovati kako bi nastavila funkciju.
Međutim, kod otvorenih (i prigušenih) sistema instalacije, kada instalacija ostane bez pritiska, pojava alarma će zahtevati ponovno resetovanje pumpe, svaki put kada se to desi (prilikom svakog ciklusa). To u mnogome remeti automatizaciju procesa podmazivanja, pa je potrebno uraditi izmene na samoj pumpi.
Kod modela pumpe MR i MRG, potrebno je izvršiti prevezivanje senzora pritiska sa kratkospojnikom . Na slikama desno možete videti kako se kod MRG pumpe eliminiše senzor pritiska. Na gornjoj slici je kontroler pumpe MRG od 5l, a na donjoj od 3l.
Premošćavanjem kontakta na prvom (MRG-5L), odnosno srednjem konektoru (MRG-3L), eliminišete pojavu alarma ukoliko je pritisak u instalaciji niži od dozvoljenog, i morate naći način da kontrolišete tok podmazivanja (stalna kontrola ulja na mazajućim mestima).
Alarm koji obaveštava da je ulje u rezervoaru na minimumu, i dalje je u funkciji.